El 71% dels compradors online a Catalunya ho fan a través del mòbil

Esther Rodriguez,

El 71% dels compradors online a Catalunya ho fan a través del mòbil


☑ Presentem els resultats de la 2a edició de l’Estudi de la #comunicació en l’#ecommerce de Catalunya, elaborat i presentat per Ramon Montanera, Market Intelligence Director a ELOGIA (Viko Group), agència especialitzada en digital commerce màrqueting, i partner corporatiu del Col·legi.

⚪ Algunes de les principals conclusions de l’informe són, d’una banda, que el 71% dels compradors online a Catalunya ho fan a través del dispositiu mòbil, mentre que el 60% prefereix l’ordinador i el 15% ho fa a través de la tablet. D’altra banda, es destaca que el 86% fan la fase inicial de recerca d’informació prèvia a la compra exclusivament a través d’Internet. I finalment, el 49% dels joves per sota dels 25 anys utilitzen les xarxes socials per comunicar-se amb les marques.

⚫ Respecte al perfil del comprador online, l’estudi defineix que un 52% dels compradors online són dones, davant del 48% d’homes, de 44 anys de mitjana, amb major concentració entre els 35-54 anys, i amb un tiquet mitjà de 77 € (despesa més elevada a partir dels 55 anys).

⚪ En general, l'experiència de les compres online es valora amb bona nota un 7,5/10 de mitjana, i augmenta a mesura que augmenta l'edat.

⚫ Cada vegada busquen més la comoditat que aporta la compra online /28%), i la possibilitat que els hi ofereix Internet a l’hora de trobar descomptes i preus més competitius (24%). Alhora busquen facilitats en aspectes com la rapidesa de les devolucions, que els productes siguin de qualitat o el temps d’espera de la comanda.

⚪ El canal online representa el 70% per al comprador online, a més, existeix un 18% de “ROPO” (s'informen per internet i compren en botiga física) i un 14% de “Showrooming” (busquen online i compren offline), sent la principal competència amb el canal offline el contacte directe.

⚫ És important minimitzar el termini de lliurament i reduir les despeses d’enviament. El comprador online accepta un temps d'espera mitjà entre 2 i 3 dies per a rebre la seva comanda. Així mateix, 7 de cada 10 compradors pagarien despeses de lliurament segons la despesa total de la cistella, i el 39% estaria disposat a pagar una tarifa plana anual de despeses d'enviament.

⚪ L’estudi presenta un bloc addicional sobre el Metavers. 6 de cada 10 compradors online (58%) han sentit o llegit alguna cosa sobre el metavers, principalment els homes. No obstant això, només un 8% de tots els compradors online ha fet servir alguna vegada el metavers.


PRINCIPALS CONCLUSIONS DE L'ESTUDI

Compartim el document amb les principals conclusions de l'estudi. Els membres del Col·legi disposen de l'informe complet. Si ets col·legiat o Partner Corporatiu i no has rebut l'informe al teu correu, contacta amb nosaltres a info@mktcom.cat. Gràcies. 



Xarxes Socials

Recerca

Darreres Entrades

Barcelona, 04 de novembre de 2024. El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, va presentar una nova edició delMirador dedicada a la importància del món sonor en el nostre sector. Destacatsexperts en comunicació i àudio branding van compartir els seus coneixementssobre la importància de la identitat sonora a l'estratègia de marques. MontserratVidal-Mestre, Ramon Vives i Toni Otero van emfatitzar com el so potenfortir la relació entre les marques i el seu públic.

Ahir, 23 d'octubre, al llarg de tot el dia, es va celebrat la II Jornada de Comunicació Municipal a l'Espai Francesca Bonnemaison. L'esdeveniment, organitzat per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació i el Col·legi de Periodistes va girar entorn un tema d'actualitat en el sector, la IA.

Ahir, 18 de juliol del 2024, el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, amb la col·laboració de Both People & Comms - A Newlink Company, Love Rights Global Organization i REDI.LGBTI, van presentar una nova edició del Mirador especial dedicada a la inclusió i la diversitat LGTBIQ+.

Ahir 27 de juny a Barcelona, El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, el BCMA i RAKUTEN TV, de la mà d'IPSOS, dins del marc dels Miradors que el Col·legi organitza mensualment, van presentar els resultats de l'informe de les principals tendències dels "Premios BCMA 2024" en branded content.

Aquest dijous 30 de maig, s’ha celebrat una altra sessió del Mirador, una trobada mensual que organitza el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya al Palau Robert sobre temes d’actualitat i tendències del sector.

En aquesta ocasió el Mirador ha centrat la seva mirada en l’impacte dels patrocinis en els esdeveniments esportius, i ha comptat amb la participació d’Hugo Laborda, Responsable de patrocinis a CUPRA Global; Judith Rubinat, Managing Director de NSN; Olga Martínez, Corporate Affairs & Sustainability EMEA de Grupo Bimbo; i Cinto Ajram, Fundador i CEO de CA Sports. Tots ells sota la moderació de Jordi  Aragonés, Founder i CEO de El Impacto Sponsorship i membre del Comitè de Suport de la Junta de Govern del Col·legi.

Modificar cookies